Novica

Uspešno zaključen projekt izgradnje hitrih polnilnic za električna vozila na avtocestnem križu Slovenije

V okviru projekta Zeleni koridorji Slovenije se je zaključila izgradnja 26 hitrih polnilnic za električna vozila na avtocestnem križu Slovenije. Izgradnja se je začela v začetku oktobra, končala pa konec novembra 2015. Od izgradnje do zaključne predaje hitrih polnilnic v uporabo so opravljeni testi delovanja pokazali, da vse polnilnice delujejo brezhibno.

Hitra polnilnica SODO OMV Radovljica (Foto: SODO).

Skupna vrednost izgradnje javne infrastrukture za hitro polnjenje električnih vozil je znašala 2 milijona EUR. Sredstva v višini 1,38 milijona EUR je zagotovila družba SODO, preostalih 620.000 EUR pa je bilo sofinancirano s strani EU. Slovenija je z izgradnjo javne infrastrukture ena od prvih držav v Evropi, ki ima pokrit avtocestni križ s hitrimi polnilnicami za električna vozila. Nosilca projekta sta Ministrstvo za infrastrukturo in družba SODO – distribucijski operater električne energije (v nadaljevanju SODO), partnerji projekta pa so DARS, PETROL in OMV.

Hitre polnilnice imajo nadstandardno tehnologijo, ki zagotovlja kompatibilnost z večino električnih vozil na trgu. Vse polnilnice skupaj predstavljajo eno povezljivo omrežje. Pri vzpostavitvi javne infrastrukture za hitro polnjenje električnih vozil je narejen pomemben korak k lažji odločitvi voznikov za prehod na električna vozila. Uporabnikom električnih vozil hitre polnilnice omogočajo polnjenje z močjo 50 kW enosmernega toka (DC) in hkrati 43 kW izmeničnega toka (AC). Na sami polnilnici lahko hkrati polnita dve električni vozili. V okviru konzorcija CEGC je zagotovljena interoperabilnost polnilne infrastrukture in zagotovljen sistem gostovanja »roaming« in vzpostavljen sistem plačevanja storitev polnjenja. Plačilo storitve polnjenja električnega vozila je uporabnikom električnih vozil omogočeno z RFID uporabniško kartico, kjer ima uporabnik električnega vozila sklenjeno pogodbo s ponudnikom storitev na polnilni infrastrukturi SODO. Uporabnikom brez sklenjenega pogodbenega razmerja o zagotavljanju in obračunavanju storitev je omogočeno polnjenje vozila s predplačniško kartico, ki je uporabnikom na voljo na vseh 26 lokacijah hitrih polnilnic na prodajnih mestih bencinskih servisov Petrol in OMV. Ceno polnjenja določa ponudnik storitev Petrol d.d.

 

V času testiranja od 20. 10. do 11. 12. 2015 je bilo skupaj na hitrih polnilnicah opravljenih 754 polnjenj in pri tem porabljeno 4.663 kWh električne energije. Povprečna moč polnjenja je bila 19,27 kW, povprečje porabljene električne energije na eno polnjenje pa 6,25 kWh. 26 hitrih polnilnic za električna vozila je postavljenih ob bencinskih servisih Petrola in OMV, in sicer 12 na lokacijah OMV in 14 na lokacijah Petrola. Povprečno število polnjenj na posamezno polnilnico v času testiranja ob upoštevanju 22 dni povprečnega časa aktiviranih polnilnic je bilo tako na OMV kot na Petrolu približno 30. Največ polnjenj (več kot 100) je bilo v tem obdobju opravljenih na servisu Lopata Jug, Lukovica Sever in Barje Sever. Povprečno porabljena električna energija na lokaciji OMV na eno polnilnico znaša 193,8 kWh, na lokacijah Petrola pa 180,8 kWh (ob upoštevanju 22 dni povprečnega časa aktiviranih polnilnic).

Lokacije hitrih polnilnic za električna vozila na avtocestnem križu:

  •     Radovljica jug (Karavanke - Ljubljana) - od 27. 11. 2015
  •     Radovljica sever (Ljubljana - Karavanke) - od 27. 11. 2015
  •     Voklo zahod (Kranj - Ljubljana)  - od 27. 11. 2015
  •     Voklo vzhod (Ljubljana - Kranj) - od 27. 11. 2015
  •     Grabonoš sever (Lendava - Maribor) - od 27. 11. 2015
  •     Grabonoš jug (Maribor - Lendava) - od 27. 11. 2015
  •     Dravsko polje sever (Ptuj - Maribor) - od 3. 11. 2015
  •     Dravsko polje jug (Maribor - Ptuj) - od 3. 11. 2015
  •     Dobrenje vzhod (Maribor - Šentilj) - od 27. 11. 2015
  •     Dobrenje zahod (Šentilj - Maribor) - od 27. 11. 2015
  •     Tepanje zahod (Maribor - Celje) - od 13. 10. 2015
  •     Tepanje vzhod (Celje - Maribor) - od 3. 11. 2015
  •     Lom zahod (Ljubljana - Koper) - od 27. 11. 2015
  •     Lom vzhod (Koper - Ljubljana) - od 27. 11. 2015
  •     Ravbarkomanda zahod (Ljubljana - Koper) - od 27. 11. 2015
  •     Ravbarkomanda vzhod (Koper - Ljubljana) - od 27. 11. 2015
  •     Šempas jug (Nova Gorica - Ljubljana) - od 27. 11. 2015
  •     Šempas sever (Ljubljana - Nova Gorica - od 27. 11. 2015
  •     Starine sever (Krško - Novo Mesto) - od 27. 11. 2015
  •     Starine jug (Novo Mesto - Krško) - od 27. 11. 2015
  •     Lukovica sever (Maribor - Ljubljana) - od 27. 10. 2015
  •     Lukovica jug (Ljubljana - Maribor) - od 27. 10. 2015
  •     Lopata jug (Ljubljana - Maribor) - od 13. 10. 2015
  •     Ravne (Ljubljana - Koper - Ljubljana) - od 27. 11. 2015
  •     Grič (Čatež) (Ljubljana - Krško - Ljubljana) - od 27. 11. 2015
  •     Barje sever (Novo Mesto - Koper) - od 27. 11. 2015

Več informacij o projektu Zeleni koridorji Slovenije


Vir: SODO


© 2012 - 2025 Portal Energetika