Novica

Javna obravnava Pravilnika o študiji izvedljivosti postavitve fotonapetostne naprave

⇒ Energetika ⇒ Predpisi SLO

Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo je na podlagi Zakona o uvajanju naprav za proizvodnjo električne energije iz obnovljivih virov energije (ZUNPEOVE) v javno obravnavo posredovalo predlog pravilnika, ki določa podrobnejšo vsebino in metodologijo priprave študije izvedljivosti, ki se uporablja za dokazovanje obstoja izjeme od obvezne postavitve fotonapetostne naprave.

Zainteresirana javnost lahko pošlje pripombe do 31. 8. 2023.

Zakon o uvajanju naprav za proizvodnjo električne energije (ZUNPEOVE) predpisuje prednostna območja umeščanja fotonapetostnih naprav, med katerimi so tudi strehe objektov in utrjene površine parkirišč na stavbnih zemljiščih, katerih tlorisna površina je 1.000 m2 ali več in se nahajajo na poselitvenih območjih, zlasti v mestih in drugih urbanih naseljih. Zakon določa, da je postavitev in obratovanje fotonapetostnih naprav minimalne nazivne moči obvezna v primeru:

  • novogradenj utrjenega parkirišča, katerega tlorisna površina znaša 1.000 m2 ali več,
  • novozgrajenih objektov, katerih tlorisna površina strehe znaša 1.000 m2 ali več,
  • prizidave objekta v vertikalni smeri, kjer je tlorisna površina strehe prizidave 1.000 m2 ali več,
  • prizidave objekta v horizontalni smeri, kjer je tlorisna površina strehe prizidave 1.000 m2 ali več,
  • rekonstrukcije objekta, pri kateri se posega tudi v nosilno konstrukcijo strehe, katere tlorisna površina znaša 1.000 m2 ali več;
  • na strehi obstoječega objekta, katerega tlorisna površina strehe znaša 1.700 m2 ali več in
  • na obstoječem utrjenem parkirišču, katerega tlorisna površina znaša 1.700 m2 ali več.

ZUNPEOVE določa, da obvezna postavitev in obratovanje fotonapetostnih naprav minimalne nazivne moči za novogradnje in rekonstrukcije ne velja v primeru, kadar postavitev fotonapetostnih naprav ni izvedljiva ali dopustna ob upoštevanju vrste ali namembnosti objekta, njegove lege ali osončenosti, možnosti priklopa na elektroenergetsko omrežje, ekonomske in tehnične izvedljivosti, zahtev varovanja kulturne dediščine, interesov nacionalne varnosti, obrambe in varstva pred nesrečami, zagotavljanja varnosti v prometu, upravljanja z vodami, varstva gozdov, zagotavljanja zelenih površin ter na naravi temelječih rešitev ali zahtev s področja ohranjanja narave.

Ekonomska in tehnična ne-izvedljivost je torej eden od ključnih razlogov, da fotonapetostne naprave ni potrebno postaviti. To se dokazuje z izdelavo študije izvedljivosti, ki obsega preverjanje izvedljivosti in ekonomičnosti različnih variant v idejni fazi ter vrednotenje stroškovnih in naložbenih kazalnikov ter predlogov najboljše variante.

Na podlagi 10. člena ZUNPEOVE minister, pristojen za energijo, s pravilnikom podrobneje predpiše vsebino, metodologijo priprave ter strokovno usposobljenost osebe, ki pripravi študijo izvedljivosti. Predlog Pravilnika o študiji izvedljivosti postavitve fotonapetostne naprave določa podrobnejšo vsebino in metodologijo priprave študije izvedljivosti, ki se uporablja za dokazovanje, da pri novogradnjah, rekonstrukcijah in na obstoječih objektih obvezna postavitev fotonapetostne naprave na objekt, ekonomsko ali tehnično ni izvedljiva. Pravilnik določa tudi strokovno usposobljenost oseb, ki pripravijo študijo izvedljivosti.

Vsebino študije izvedljivosti pravilnik določa na način, da se v prvi fazi ureja tehnično neizvedljivost postavitve fotonapetostne naprave. V kolikor se s študijo izvedljivosti dokaže, da postavitev fotonapetostne naprave v obsegu, kot to določa uredba, tehnično ni možna, se s to ugotovitvijo študijo zaključi v fazi tehnične presoje in se ne pristopi k izdelavi ekonomske presoje.

V kolikor je postavitev fotonapetostne naprave tehnično možna, se neizvedljivost postavitve fotonapetostne naprave lahko dokaže z ekonomsko presojo. Preko vrednosti finančnih kazalnikov se s finančno analizo dokazuje, da naložba finančno ni donosna oziroma se v ekonomski dobi ne povrne. Pravilnik določa, da je potrebno presojo opraviti vsaj za dve naložbeni varianti, od katerih mora ena biti vsaj minimalne predpisane moči oziroma vsaj minimalne predpisane površine, druga pa mora pokrivati maksimalno možno površino tlorisne površine strehe ali parkirišča. Po zakonu študija izvedljivosti velja pet let od njene priprave, pred prenehanjem njene veljavnosti pa mora lastnik objekta pridobiti novo študijo izvedljivosti, ki upošteva aktualne ekonomske kazalce, razvoj tehnike in stanje v prostoru.

Zainteresirana javnost lahko morebitne pripombe na predlog pravilnika v času javne obravnave pošlje na predpisanem obrazcu za pripombe na e-naslov: gp.mope@gov.si najkasneje do 31. 8. 2023. Javnost lahko spremlja postopek sprejemanja predpisov tudi preko enotne vstopne točke za sodelovanje javnosti E-demokracija.

Podrobnosti

Vir: MOPE


© 2012 - 2024 Portal Energetika