Vlada RS je na 125. redni seji sprejela predlog stališča Republike Slovenije o predlogu direktive Evropskega parlamenta in Sveta o spodbujanju uporabe energije iz obnovljivih virov. Slovenija pozdravlja predlog in podpira zavezujoč EU cilj vsaj 27 % obnovljivih virov energije (OVE) v bruto končni porabi energije do 2030.
Slovenija se strinja, da države članice same določijo svoj delež OVE v končni rabi energije z upoštevanjem ukrepov in politik na drugih področjih, ki so vezane na spodbujanje rabe energije iz OVE. Vztraja pa, da se pri okoliščinah, ki vplivajo na višino določitve ciljev upoštevajo poleg že predlaganih tudi okoljske omejitve in prispevek držav članic k drugim okoljskim politikam EU, kot je zagotavljanje habitatov za ohranjanje biodiverzitete (Natura 2000).
Slovenija se ne strinja s predlagano rešitvijo uvajanja tako imenovane finančne platforme oz. sklada, v katerega bi države članice morale vplačevati, če ne bi dosegale cilje na OVE področju. Slovenija takemu skladu nasprotuje, saj principi delovanja sklada in določitev bremen na državo članico v primeru nedoseganja ciljev v uredbi sploh niso opredeljeni. Slovenija je prav tako zadržana do predloga za obvezno odpiranje nacionalnih podpornih shem za projekte OVE v obdobju 2021 do 2025 na teritoriju drugih držav članic. 
Slovenija podpira predlog poenostavitve administrativnega postopka za pridobitev dovoljenja za priključitev OVE naprav in ustanovitev enotne kontaktne točke ter predlog Evropske komisije glede samooskrbe tako na nivoju posameznika kot tudi večstanovanjskih stavb in skupnosti.
Vir: MzI
Vlada Republike Slovenije je zaradi resnosti dogajanja v mednarodnem prostoru in vplivu na razmere v domačem okolju pripravila celoviti paket omilitvenih in ciljno usmerjenih ukrepov na področju energetske draginje. Več
V okviru energetske prenove stavb, ki bo do leta 2050 znatno znižala porabo energije in zmanjšala emisije toplogrednih plinov, je v okviru Operativnega programa evropske kohezijske politike 2021 - 2027 namenjenih 92,7 milijinov EUR nepovratnih in 10,0 milijonov EUR povratnih sredstev. Več
Strateški razvojni dokument za obdobje do leta 2030 (s pogledom do 2040) določa cilje, politike in ukrepe Slovenije na petih razsežnostih energetske unije: razogljičenje, energetska učinkovitost, energetska varnost, notranji trg ter raziskave, inovacije in konkurenčnost. Več
                
        
    
Vstopna točka za pojasnila glede osnovnih pojmov, razlago področnih predpisov in odgovore na pogosta vprašanja, ki jih zastavljajo investitorji v zvezi s postavitvijo proizvodnih naprav na OVE in SPTE. Več
Aktualne javne objave (razpisi, pozivi)
 Energetska prenova javnih stavb
 Cene naftnih derivatov
 Energetske izkaznice stavb
 Upravljanje z energijo v javnem sektorju
 Redni pregledi klimatskih sistemov
 Energetska revščina
 Umeščanje proizvodnih naprav na OVE na prednostnih območjih
 Delitev stroškov za energijo
 E - poročanje podatkov - Portal EPOS
 Statistične podatkovne serije
Energetski zakon (EZ-2)
 Zakon o učinkoviti rabi energije (ZURE)
 Zakon o spodbujanju rabe obnovljivih virov energije (ZSROVE)
 Zakon o uvajanju naprav za proizvodnjo električne energije iz obnovljivih virov energije (ZUNPEOVE)
 Zakon o oskrbi z električno energijo (ZOEE)
 Zakon o oskrbi s plini (ZOP)
 Zakon o oskrbi s toploto iz distribucijskih sistemov (ZOTDS)
 Veljavni podzakonski akti - Energetika
 Predlogi zakonov v javni obravnavi - Energetika
 Predlogi podzakonskih aktov v javni obravnavi - Energetika
Nacionalni energetski in podnebni načrt (NEPN)
 Akcijski načrt za skoraj nič-energijske stavbe
 Dolgoročna strategija za energetsko prenovo stavb do 2050
 Strategija za alternativna goriva v prometu
 Operativni program za izvajanje kohezijske politike 2021-2027
 Načrt pripravljenosti na tveganja v sektorju električne energije
 Letna energetska bilanca Republike Slovenije
 Investicije v energetske objekte
 Razvojni načrti operaterjev sistema
Vlada RS je na 125. redni seji sprejela predlog stališča Republike Slovenije o predlogu direktive Evropskega parlamenta in Sveta o spodbujanju uporabe energije iz obnovljivih virov. Slovenija pozdravlja predlog in podpira zavezujoč EU cilj vsaj 27 % obnovljivih virov energije (OVE) v bruto končni porabi energije do 2030.
Slovenija se strinja, da države članice same določijo svoj delež OVE v končni rabi energije z upoštevanjem ukrepov in politik na drugih področjih, ki so vezane na spodbujanje rabe energije iz OVE. Vztraja pa, da se pri okoliščinah, ki vplivajo na višino določitve ciljev upoštevajo poleg že predlaganih tudi okoljske omejitve in prispevek držav članic k drugim okoljskim politikam EU, kot je zagotavljanje habitatov za ohranjanje biodiverzitete (Natura 2000).
Slovenija se ne strinja s predlagano rešitvijo uvajanja tako imenovane finančne platforme oz. sklada, v katerega bi države članice morale vplačevati, če ne bi dosegale cilje na OVE področju. Slovenija takemu skladu nasprotuje, saj principi delovanja sklada in določitev bremen na državo članico v primeru nedoseganja ciljev v uredbi sploh niso opredeljeni. Slovenija je prav tako zadržana do predloga za obvezno odpiranje nacionalnih podpornih shem za projekte OVE v obdobju 2021 do 2025 na teritoriju drugih držav članic. 
Slovenija podpira predlog poenostavitve administrativnega postopka za pridobitev dovoljenja za priključitev OVE naprav in ustanovitev enotne kontaktne točke ter predlog Evropske komisije glede samooskrbe tako na nivoju posameznika kot tudi večstanovanjskih stavb in skupnosti.
Vir: MzI
Vlada RS je na 125. redni seji sprejela predlog stališča Republike Slovenije o predlogu direktive Evropskega parlamenta in Sveta o spodbujanju uporabe energije iz obnovljivih virov. Slovenija pozdravlja predlog in podpira zavezujoč EU cilj vsaj 27 % obnovljivih virov energije (OVE) v bruto končni porabi energije do 2030.
Slovenija se strinja, da države članice same določijo svoj delež OVE v končni rabi energije z upoštevanjem ukrepov in politik na drugih področjih, ki so vezane na spodbujanje rabe energije iz OVE. Vztraja pa, da se pri okoliščinah, ki vplivajo na višino določitve ciljev upoštevajo poleg že predlaganih tudi okoljske omejitve in prispevek držav članic k drugim okoljskim politikam EU, kot je zagotavljanje habitatov za ohranjanje biodiverzitete (Natura 2000).
Slovenija se ne strinja s predlagano rešitvijo uvajanja tako imenovane finančne platforme oz. sklada, v katerega bi države članice morale vplačevati, če ne bi dosegale cilje na OVE področju. Slovenija takemu skladu nasprotuje, saj principi delovanja sklada in določitev bremen na državo članico v primeru nedoseganja ciljev v uredbi sploh niso opredeljeni. Slovenija je prav tako zadržana do predloga za obvezno odpiranje nacionalnih podpornih shem za projekte OVE v obdobju 2021 do 2025 na teritoriju drugih držav članic. 
Slovenija podpira predlog poenostavitve administrativnega postopka za pridobitev dovoljenja za priključitev OVE naprav in ustanovitev enotne kontaktne točke ter predlog Evropske komisije glede samooskrbe tako na nivoju posameznika kot tudi večstanovanjskih stavb in skupnosti.
Vir: MzI
© 2012 - 2025 Portal Energetika